Zo ver komt de Volvo XC40 Recharge P8 in de praktijk

Zo ver komt de Volvo XC40 Recharge P8 in de praktijk

De geheel elektrisch aangedreven Volvo XC40 Recharge P8 kwam eind 2020 op de markt. In de afgelopen veertien maanden zijn er dus al aardig wat ervaringen over het verbruik en de actieradius verzameld. Door ons van AutoWeek en natuurlijk ook door de berijders van de XC40 Recharge P8. Let wel, dit gaat dus over de auto die inmiddels alweer van naam veranderds is en als XC40 Recharge Twin Pure Electric in de prijslijst staat.

Zoals je inmiddels gewend bent starten we met onze eigen ervaringen. De 408 pk sterke EV trad in de winter van 2021 voor het eerst aan in een vergelijkende test, dus voor een periode van minimaal een week. In die eerste test nam de XC40 Recharge P8 het op tegen een Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD. De temperaturen lagen rond de 10 graden en daarbij noteerden we 24,3 kWh per 100 kilometer. Dat komt bij een netto accucapaciteit van 75 kW neer op een actieradius van 307 kilometer. 
In de zomer startten we een duurtest met de P8, en toen waren de omstandigheden ideaal. Temperaturen van …

Lees verder…

Bron: Autoweek