De auto’s van Daf hebben een bijzondere kwaliteit: dankzij de Variomatic-transmissie kunnen ze even snel achteruit als vooruit rijden. Op die manier ontstond een nieuwe vorm van autosport: de achteruitrijraces. Menig Dafje viel daaraan ten prooi. Gelukkig is dat niet het geval bij deze 66, die op zoek is naar een nieuw liefhebbend baasje.
De Daf 66 was een van de laatste personenauto’s van de Nederlandse fabrikant. Hij was er als tweedeurs sedan, coupé en driedeurs stationwagon. Het was ook de laatste Daf met viercilinder, na de productiestop van de 66 in 1975 was alleen nog de Daf 46 met zijn luchtgekoelde tweecilinder boxermotor in productie tot 1977. De 66 bleef wel tot begin jaren 80 in productie, maar dan onder de merknaam Volvo. Onder de kap van de Daf 66 hebben twee motoren gelegen: een 1.1 of 1.3 viercilinder, beide afkomstig van Renault. In het geval van deze Daf 66 ligt de eerste krachtbron onder de kap, die een vermogen van 53 pk levert. Dat vermogen wordt via de Variomatic-transmissie overgebracht op de …
