De i4 is na de i3, iX3 en iX de eerste elektrische BMW die lager op zijn poten staat. Onlangs kwamen de laatste twee auto’s nog langs in deze rubriek, waarbij opviel dat ze – zeker voor Duitse begrippen – een behoorlijk rijke standaarduitrusting hadden. Die vlieger gaat eveneens op voor de i4.
BMW i4 eDrive 40
€60.697
Eigenlijk kun je met de 340 pk en 430 Nm sterke eDrive 40 nauwelijks van een instapper spreken. Toch is hij dat wel. In de bodem huist een accupakket van 80,7 kWh, dat de i4 volgens de WLTP-methode een actieradius van 590 kilometer oplevert. De eDrive 40 spurt in 5,7 seconden naar de 100 km/h en dendert door tot een begrensde topsnelheid van 190 km/h. Snelladen kan tot een laadsnelheid van 200 kW, verder heeft de i4 een 11 kW-boordlader en warmtepomp aan boord. Boven de eDrive 40 staat de M50, die dankzij twee elektromotoren maar liefst 544 pk en 795 Nm koppel loslaat op alle vier de wielen. De eDrive 40 is er alleen met achterwielaandrijving. Overigens heeft de …
